Jak przeprowadzamy lekcje
Nauczyciele uczą według specjalnie ułożonego modelu, który polega na tym, że uczeń pracuje i myśli samodzielnie, zdobywając umiejętności głównie na lekcji pod kierunkiem nauczyciela , który wyćwiczy i utrwali trudne zagadnienia i przygotuje ucznia do zmian. Jest to lekcja dynamiczna, podczas której mówią i pracują uczniowie. Nauczyciel kieruje tymi działaniami i koryguje nieprawidłowości. W ten sposób uczeń uczy się systematycznie małymi krokami co w końcowym efekcie daje dużą wiedzę. O skuteczności tego systemu świadczą wyniki egzaminów zewnętrznych.
Model lekcji
I. Część wstępna
- uporządkowanie klasy i przywołanie atmosfery nauki
- utrwalanie trudnych zagadnień przedmiotowych
- sprawdzenie umiejętności z ostatniej lekcji
II. Część zasadnicza:
- rozeznanie poprzez pytania co uczniowie wiedzą na planowany przez nas temat, który następnie w pełni wprowadzamy, ćwiczymy, sprawdzamy
- krótkie wprowadzenie nowych zagadnień przez nauczyciela, wykazanie związku z innymi partiami programu i rzeczywistością
- wyćwiczenie i utrwalenie wiedzy i umiejętności
- sprawdzenie skuteczności przeprowadzonej lekcji czyli co uczniowie umieją po naszej lekcji
III. Część kończąca
- ułożenie zdania podsumowującego
- podanie źródeł i wykazanie ich dostępności
- uporządkowanie klasy