Cele i zadania Szkoły

  • Celem naszego działania jest wykształcenie i wychowanie ucznia, kompetentnego naukowo, silnego emocjonalnie , pewnie zdającego egzaminy, ekologicznie i unijnie zaangażowanego, lubiącego ludzi, szanującego swoich kolegów i nawiązującego z nimi dobre relacje. Jednocześnie dbamy o to aby uczeń nie stracił własnych , niepowtarzalnych, indywidualnych cech i predyspozycji oraz był gotowy do zmian.

 

 

  • Zadaniem szkoły jest:
  • 1.    zharmonizować emocje ucznia

    2.    nauczyć dobrego komunikowania się z innymi

    3.    podnieść na wyższy poziom naukowy;

    4.    wychować na obywatela

  • Opieramy nasz system szkolny na gruntownej wiedzy kadry nauczycielskiej z pedagogiki , socjologii , aktualnych wynikach badań , europejskich baz danych, edukacyjnych raportach krajowych i unijnych, na podstawie których ciągle ulepszamy i poprawiamy system żeby praktycznie służył uczniowi.
  • Wprowadzamy ucznia w świat samodzielnego decydowania, z którym zetknie się w dorosłym życiu zawodowym, uczymy sposobów rozwiązywania trudnych sytuacji oraz stosowania w praktyce nauczonych w szkole umiejętności.
  • Tworzymy w murach szkoły uproszczoną wersję społeczności obywatelskiej połączonej zawartą umową , która zobowiązuje nas do stosowania zasad praworządności, nauczania w wolności, budowania wzajemnego zaufania i lojalności, gotowości do współpracy, negocjacji i osiągania wspólnego rozwiązania.
  • Nauczamy postaw wielokierunkowego myślenia i naukę nowych obywatelskich umiejętności stosując je praktycznie w szkole poprzez samorząd szkolny i inne demokratycznie wybrane organa przedstawicielskie na wzór świata dorosłego istniejącego poza murami szkolnymi.
  • Wprowadzamy nauczanie interkulturowe wynikające z naturalnego procesu migracji ludności i powstałej z tego nowej sytuacji szkolnej, w której spotykają się uczniowie z różnych krajów o innej kulturze i przyzwyczajeniach co rodzi naturalne konflikty i nieporozumienia, które rozwiązujemy poprzez dobre komunikowanie się.
  • Wpajamy zasady dużej dyscypliny ponieważ tylko człowiek zdyscyplinowany jest naprawdę wolny, samodzielny, opanowany, przekazujący pozytywną energię swoim kolegom, budujący  koleżeńskie i przyjacielskie więzi żeby wspólnie dobrze czuć się w szkole i chętnie do niej chodzić.
  • Nasza szkoła kształtuje sylwetkę ucznia, który:
  • rozumie i zna prawo w zakresie, który go dotyczy
  • posiada świadomość praw publicznych
  • zna obowiązki ucznia i obywatela
  • zna swoją rolę i miejsce w szkole i społeczeństwie
  • umie dokonać oceny osiąganych wyników
  • analizuje krytyczne uwagi innych o sobie
  • umie odróżnić własną autonomię od zależności przepisów prawa
  • jest gotowy do zmian i akceptacji innych poglądów
  • zna własne mocne i słabe strony
  • zna granice demokratyzacji życia szkolnego
  • przystaje do świata zewnętrznego i zna jego zależności
  • rozpoznaje własne emocje i panuje nad nimi
  • umie dobrze komunikować  się z rówieśnikami
  • czuje się związany ze szkołą i środowiskiem lokalnym
  • posiada wiedzę z zakresu tradycji szkolnictwa prywatnego.

 

Nasze credo zawiera się w słowach Dante Aligheri
"Powiedz więc, co byłoby gorsze dla człowieka na ziemi, niż nie być obywatelem?".