Cele i zadania Szkoły
- Celem naszego działania jest wykształcenie i wychowanie ucznia, kompetentnego naukowo, silnego emocjonalnie , pewnie zdającego egzaminy, ekologicznie i unijnie zaangażowanego, lubiącego ludzi, szanującego swoich kolegów i nawiązującego z nimi dobre relacje. Jednocześnie dbamy o to aby uczeń nie stracił własnych , niepowtarzalnych, indywidualnych cech i predyspozycji oraz był gotowy do zmian.
- Zadaniem szkoły jest:
-
1. zharmonizować emocje ucznia
2. nauczyć dobrego komunikowania się z innymi
3. podnieść na wyższy poziom naukowy;
4. wychować na obywatela
- Opieramy nasz system szkolny na gruntownej wiedzy kadry nauczycielskiej z pedagogiki , socjologii , aktualnych wynikach badań , europejskich baz danych, edukacyjnych raportach krajowych i unijnych, na podstawie których ciągle ulepszamy i poprawiamy system żeby praktycznie służył uczniowi.
- Wprowadzamy ucznia w świat samodzielnego decydowania, z którym zetknie się w dorosłym życiu zawodowym, uczymy sposobów rozwiązywania trudnych sytuacji oraz stosowania w praktyce nauczonych w szkole umiejętności.
- Tworzymy w murach szkoły uproszczoną wersję społeczności obywatelskiej połączonej zawartą umową , która zobowiązuje nas do stosowania zasad praworządności, nauczania w wolności, budowania wzajemnego zaufania i lojalności, gotowości do współpracy, negocjacji i osiągania wspólnego rozwiązania.
- Nauczamy postaw wielokierunkowego myślenia i naukę nowych obywatelskich umiejętności stosując je praktycznie w szkole poprzez samorząd szkolny i inne demokratycznie wybrane organa przedstawicielskie na wzór świata dorosłego istniejącego poza murami szkolnymi.
- Wprowadzamy nauczanie interkulturowe wynikające z naturalnego procesu migracji ludności i powstałej z tego nowej sytuacji szkolnej, w której spotykają się uczniowie z różnych krajów o innej kulturze i przyzwyczajeniach co rodzi naturalne konflikty i nieporozumienia, które rozwiązujemy poprzez dobre komunikowanie się.
- Wpajamy zasady dużej dyscypliny ponieważ tylko człowiek zdyscyplinowany jest naprawdę wolny, samodzielny, opanowany, przekazujący pozytywną energię swoim kolegom, budujący koleżeńskie i przyjacielskie więzi żeby wspólnie dobrze czuć się w szkole i chętnie do niej chodzić.
- Nasza szkoła kształtuje sylwetkę ucznia, który:
- rozumie i zna prawo w zakresie, który go dotyczy
- posiada świadomość praw publicznych
- zna obowiązki ucznia i obywatela
- zna swoją rolę i miejsce w szkole i społeczeństwie
- umie dokonać oceny osiąganych wyników
- analizuje krytyczne uwagi innych o sobie
- umie odróżnić własną autonomię od zależności przepisów prawa
- jest gotowy do zmian i akceptacji innych poglądów
- zna własne mocne i słabe strony
- zna granice demokratyzacji życia szkolnego
- przystaje do świata zewnętrznego i zna jego zależności
- rozpoznaje własne emocje i panuje nad nimi
- umie dobrze komunikować się z rówieśnikami
- czuje się związany ze szkołą i środowiskiem lokalnym
- posiada wiedzę z zakresu tradycji szkolnictwa prywatnego.