Jak przeprowadzamy lekcje
Nauczyciele uczą według specjalnie ułożonego modelu, który polega na tym, że uczeń pracuje i myśli samodzielnie, zdobywając umiejętności głównie na lekcji pod kierunkiem nauczyciela , który wyćwiczy i utrwali trudne zagadnienia i przygotuje ucznia do zmian. Jest to lekcja dynamiczna, podczas której mówią i pracują uczniowie. Nauczyciel kieruje tymi działaniami i koryguje nieprawidłowości. W ten sposób uczeń uczy się systematycznie małymi krokami co w końcowym efekcie daje dużą wiedzę. O skuteczności tego systemu świadczą wyniki egzaminów zewnętrznych.
Model lekcji
I. Część wstępna
- uporządkowanie klasy i przywołanie atmosfery
nauki
- utrwalanie trudnych zagadnień przedmiotowych
- sprawdzenie pisemnej pracy domowej
II. Część zasadnicza - wprowadzenie, wyćwiczenie, sprawdzenie
-rozeznanie poprzez pytania co uczniowie wiedzą na planowany przez nas temat
-krótkie wprowadzenie nowych zagadnień przez nauczyciela, wykazanie związku z innymi partiami programu i rzeczywistością
- wyćwiczenie i utrwalenie wiedzy i umiejętności
- sprawdzenie skuteczności przeprowadzonej lekcji czyli co uczniowie umieją po naszej lekcji
III. Część kończąca
- zadanie i omówienie pisemnej pracy domowej, podanie źródeł i wykazanie ich dostępności
- uporządkowanie klasy