UCZNIOWIE UCZESTNICZĄCY W PROJEKCIE
Erasmus+
Mens sana in corpore sano
W zdrowym ciele zdrowy duch
1. Milena Bochniak
2. Cyprian Chruzik
3. Bartek Meres
4. Sebastian Kufel
5. Weronika Sap
6. Kasia Sapek
7. Katrina Kozobucka
8. Natalia Anna Sosnowska
9. Kornelia-Julia Bilińska
10. Anna Saternus (Adrian Łukasiewicz od rokuszkolnego 2016/17)
11. Sandra Jacqueline Noczyńska
12. Justyna Ochudło
13. Emanuela
14. Mariola Grabeus
15. Maja Uliniarz
16. Marta Lorek
Zapraszamy wszystkich nauczycieli do udziału w konkursie !!!
28.11.2016-02.12.2016
w ramach funduszy Unii Europejskiej
i projektu ministerialnego
POWER
Regulamin i program konkursu i szkolenia
E-motion in Education
czyli nauczyciele z Prywatnych Szkół Fundacji Serce Szkole na
szkoleniu w Rumunii
Jassy to urokliwe miasto znajdujące się w północno-wschodniej Rumunii. To miejsce, w którym z okien naszego hotelowego pokoju mogłyśmy zobaczyć ewidentnie socrealistyczną architekturę, której egzemplifikacją były bloki z wielkiej płyty, przepiękny neogotycki Pałac Kultury mieszczący cztery muzea oraz niezwykle nowoczesne budynki galerii handlowej i hoteli. W jakiś przedziwnie magiczny sposób wszystko to ze sobą współgrało. Niemniej fakt, iż w Jassy została zorganizowana konferencja o nazwie Innovative Strategies in Educational Activities sprawia, że mamy pewność, w którym kierunku zmierza to miasto. Głównym organizatoem tej konferencji, będącej kolejną częścią całego cyklu, była instytucja ecoMediaeurope.net http://www.ecomedia-europe.net/
Wykłady, warsztaty i panele dyskusyjne oraz sesje wymiany przykładów dobrych praktyk prowadzone przez ekspertów w swoich dziedzinach, przez wysoko wykwalifikowanych dyrektorów oraz przez kompetentnych i twórczych nauczycieli spowodowały, że korzyści z nich wyniesiona są nie do przecenienia. Wszystkich mówców, wśród których był również nauczyciel Naszej Szkoły mgr Anna Bijak z prezentacją w formie Pecha Kucha, łączyły ogromna wiedza, pasja, zaangażowanie, otwartość, chęć współpracy. Stąd wiele pytań po skończonych wystąpieniach oraz dalsze dyskusje. Nauczyciele z różnych państw wymieniali się swoimi doświadczeniami z uśmiechem, a gdy pojawił się jakiś problem w komunikacji werbalnej, wszak nie wszyscy jesteśmy anglistami, uśmiech pojawiał się tym większy. Komunikacja niewerbalna jest bowiem nie tylko międzynarodowa, ale także bardziej zabawna.
Dzięki Konferencji w Jassy dowiedziałyśmy się, że szkoły prowadzące swoje lekcje online, będące dziś rzadkością, za kilka, kilkanaście lat pewnie będą pękać w szwach, że facebook jest znakomitym narzędziem komunikacji między uczniem i nauczycielem, jeśli tylko ma się na to pomysł i wielkie chęci, że już niebawem w naszej pracy nauczyciela będą nam pomagały roboty, że edukacyjnych gier online jest coraz większa liczba, która w nieprawdopodobnym tempie wciąż rośnie, że nie należy obawiać się zmian i innowacji, a czerpać z nich garściami.
My natomiast zadbałyśmy przede wszystkim o to, żeby nikt nie zapomniał, że nowoczesne technologie są - i będą - bardzo potrzebne w naszym codziennym życiu, jak również w nauczaniu, ale nie spełnią swojej funkcji, jeśli zapomnimy o aspekcie społecznym, o emocjach, które są w naszym życiu kluczowe. Bez nich bowiem nawet najlepszy robot, nawet najlepsza gra edukacyjna, nawet najszybciej działający Internet nie sprawią, że będziemy szczęśliwsi. Co istotne również, nawiązałyśmy wiele kontaktów do rozwijania współpracy w ramach programu unijnego Erasmus+.
Jassy to miasto, w którym w dniach 28.11-02.12.2016 bardzo wielu nauczycieli z wielu krajów spotkało się, aby porozmawiać o nowoczesnym nauczaniu i wymienić się swoimi doświadczeniami. To miejsce, w którym z okien naszego hotelowego pokoju widziałyśmy mnóstwo ludzi - spacerujących, biegających, jeżdżących na łyżwach, śmiejących się, rozmawiających, sprzedających coś i kupujących. Byli tam Rumunii, Niemcy, Austriacy, Bułgarzy, Szkoci, Islandczycy, Norwegowie, Polacy i obywatele innych narodowości. I to też ze sobą wspaniale współgrało.
Artykuł napisany we współpracy uczestników szkolenia:
Anna Bijak, Aleksandra Jabłońska-Błokowska, Jowita Warmuz, Monika Walczak, Anna Żurawik
Zdjęcia ze spotkania dostępne są także na stronie EcoMedia Europe
EcoMedia-europe Conference in IASI (RO)
Iasi 2016 gallery
Zadania do realizacje - wkrótce.....
Cele projektu
- rozwijanie kompetencji kluczowych
-zmniejszenie odsetka uczniów opuszczających szkołę z powodów złego samopoczucia wywołanego nieodpowiednim odżywianiem się
- profesjonalne wspieranie kadry edukacyjnej w zakresie rozwijania umiętności dydaktycznych
- podniesienie atrakcyjności placówek partnerskich
- rozwijanie współpracy ze szkołami o różnych profilach na szczeblu europejskim
- realizację zadań na wszystkich przedmiotach szkolnych.
Planujeny osiągnąć
- wzmocnienie kompetencji dydaktycznych nauczycieli
- szeroko rozumiany interkulturowy rozwój uczniów
- wzrost tolerancji i redukcja wykluczenia w społeczeństwie
- wzrost motywacji do podejmowania działań samokształcenia zarówno uczniów jak i nauczycieli
-wzrost atrakcyjności oferty edukacyjnej placówek oświatowych krajów partnerskich