Elżbieta Sawińska

 

 Nauczane przedmioty:             biologia, socjologia, etyka

 

                          Po otrzymaniu wyników egzaminu dojrzałości…zostałam studentką wymarzonego J  Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, by po pięciu latach wytężonej nauki J uzyskać tytuł magistra biologii i zająć się realizacją zawodowego powołania – nauczaniem biologii…J

 

 

Wykształcenie:      mgr biologi
                                Wydział Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach

 
Doświadczenie  zawodowe:                 

 

- Szkoła Podstawowa nr 22 W Sosnowcu                                                            -  nauczyciel przyrody
-
Niepubliczne Liceum  Ogólnokształcące nr VI
- Niepubliczne Liceum  Ogólnokształcące
dla Dorosłych
w Sosnowcu                                                                                  - nauczyciel biologii

 

Niepubliczne Gimnazjum
Liceum Ogólnokształcące 
w Dąbrowie Górniczej                                                                                            - nauczyciel biologii, socjologii, etyki
  

 

 

Dodatkowe  doskonalenie zawodowe: 

 

Udział w licznych szkoleniach, warsztatach, konferencjach: naukowych, metodycznych

  • Śląskie Forum Nauczycieli Biologii: „Współczesna biologia w praktyce polskiej szkoły” – „Indywidualizacja nauczania – teoria a praktyka”
  • „Reforma programowa a podręczniki szkolne”
  • „Biologia molekularna w szkolnej ławie. Szkolne zestawy doświadczalne jako uzupełnienie procesu dydaktycznego”
  • „Biologia in silico – modele i programy komputerowe wspierają nauczyciela biologii”
  • Konferencja promująca projekt e-Akademia Przyszłości” zorganizowana przez WSiP
  • „Kształtowanie kompetencji kluczowych w procesie dydaktycznym”
  • „Metoda projektów w kreowaniu społecznych i przedsiębiorczych postaw uczniów”
  • „Platformy e-learningowe oraz ich znaczenie dla organizacji procesu nauczania”
  • Konferencje poświęcone analizie wyników egzaminów:„Strategie przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego w kontekście wyników matury 2009”
  • „Matura z Operonem – program przygotowań dla ucznia i nauczyciela”
  •  „Szkoły dla przyrody, czyli jak kształcić kompetencje kluczowe i chronić bogactwo lokalnej przyrody” Pracownia na rzecz Wszystkich Istot
  • „Metoda szkolnego projektu w działaniach na rzecz lokalnego środowiska społeczno-przyrodniczego” Pracownia na rzecz Wszystkich Istot
  • „Edukacja dla zrównoważonego rozwoju a postawy proekologiczne dzieci i młodzieży” Śląski Ogród Botaniczny w Mikołowie
     

 

W pracy zawodowej lubię…gdy Uczniowie  samodzielnie, krytycznie myśląc sami tak naprawdę  odkrywają  tajniki przyrody :)

Sylwetka Prywatna

Nietrudno będzie zgadnąć, że uwielbiam kontakt z Przyrodą…:) Wtedy nie tylko dokumentuję  przyrodę na fotografiach, ale odpoczywam i nabieram właściwego dystansu do otaczającej rzeczywistości…Lubię też kontakt z historią :) spacery po ruinach dawnych zamków, dokumentalne filmy historyczne. Oto kilka „przyrodniczych dokumentacji” z licznych zbiorów:)