Ta strona wykorzystuje pliki cookies w czasie jej przeglądania. Czytając naszą stronę zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zebrane informacje nie są wykorzystywane w celach marketingowych. Informacja o cookies

Jak przeprowadzamy lekcje

Nauczyciele uczą według specjalnie ułożonego modelu, który polega na tym, że uczeń pracuje i myśli samodzielnie, zdobywając umiejętności głównie na lekcji pod kierunkiem nauczyciela , który wyćwiczy i utrwali trudne zagadnienia i przygotuje ucznia do zmian. Jest to lekcja dynamiczna, podczas której mówią i pracują uczniowie. Nauczyciel kieruje tymi działaniami i koryguje nieprawidłowości. W ten sposób uczeń uczy się systematycznie małymi krokami co w końcowym efekcie daje dużą wiedzę. O skuteczności tego systemu świadczą  wyniki egzaminów zewnętrznych.

 

Model lekcji

I. Część wstępna

- uporządkowanie klasy i przywołanie atmosfery

nauki

- utrwalanie trudnych zagadnień przedmiotowych

- sprawdzenie pisemnej pracy domowej

 

II. Część zasadnicza - wprowadzenie, wyćwiczenie, sprawdzenie

-rozeznanie poprzez pytania co uczniowie wiedzą na planowany przez nas temat

-krótkie wprowadzenie nowych zagadnień przez nauczyciela, wykazanie związku z innymi partiami programu i rzeczywistością

- wyćwiczenie i utrwalenie wiedzy i umiejętności

- sprawdzenie skuteczności przeprowadzonej lekcji czyli co uczniowie umieją po naszej lekcji

 

III. Część kończąca

- zadanie i omówienie pisemnej pracy domowej, podanie źródeł i wykazanie ich dostępności

- uporządkowanie klasy